اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Wednesday, February 13, 2013

Hanya Rosmah Mansor, HEROIN KITA! Akhirnya!


MAAF TULISAN KALI INI AGAK GANAZ,SESUAI UNTUK WANITA YANG BERJIWA GANAZ.

selepas Datuk Seri Najib Tun Razak menggantikan Badawi, harapan ahli UMNO untuk memulakan lembaran baru bagaikan jatuh ditimpa tangga. Bukan sahaja Najib dibelenggu skandal, dia juga memikul isterinya, yang terbukti telah mengeruhkan lagi keadaan.

Pada usia 61, Wanita Pertama Malaysia ini sering menjadi ejekan yang berbisa. Nama jolokan FLOM.Ya tiada siapa yang berani menganggap Rosmah bodoh walaupun dia gemar menunjuk-nunjuk, berbelanja di gedung-gedung mewah. Dia merupakan autoriti di sebalik takhta Najib dan pembuat keputusan dalam APA situasiPUN.

Di mata rakyat, dosa pertama Rosmah adalah terlalu banggakan dirinya. Ya, dia telah menjadi begitu angkuh. Mungkin, dikaburi oleh kuasa yang diperolehinya melalui kedudukan suaminya, Rosmah telah menjadi sombong. Dia tidak memahami rakyat dan mereka tidak akan memaafkan dirinya kerana keangkuhannya itu.
Najib juga disifatkan 'tidak sesuai sebagai PM' dan ini sedang berlaku. Semakin ramai dalam parti UMNO mahu dia mengundur diri dan khabar angin bertiup kencang SEKALI.

Pada masa ini,UMNO berpecah dan mereka mesti meneruskan dengan rancangan sandaran mereka. Dengan tenggelamnya kapal lanun UMNO secara perlahan-lahan, sudah pasti, Rosmah akan dicampak ke dalam laut untuk mengurangkan beban. UMNO, malah Najib sendiri, boleh menuding jari mereka pada Rosmah. Dia dan cincin berlian AS $ 24 juta yakni ‘cincin berapi’nya akan menjadi kambing hitam mega seterusnya dalam UMNO selepas Badawi.

Tetapi Rosmah bukan 'ayam kampung' atau Bimbo (wanita bodoh), sikapnya akan memastikan dia tidak akan menerima kekalahan tanpa sebarang pertarungan ganas. Dan ini adalah berbahaya bagi UMNO dan juga Najib.

Perlu di ingat dengan bertarung dan memperjudikan segalanya termasuk mendedahkan Najib suaminya sendiri - Rosmah juga mungkin akan menjadi entiti
yang akan memusnahkan UMNO untuk rakyat. Apabila ini berlaku, Rosmah akan melakukan satu pencapaian yang besar kepada rakyat dan Negara. Ini akan menjadi penebusan dosa bagi semua perbuatan yang dilakukannya selama ini.

Bagi rakyat Malaysia, mungkin Rosmah akhirnya diiktiraf sebagai penyelamat mereka- penghormatan dan kekaguman yang sudah lama didambakan olehnya. Akhirnya, tiada lagi Rosmah malang yang jahat atau si boros ‘Bik Mama'. Hanya Rosmah Mansor, HEROIN KITA! Akhirnya!

fikir dan renungkan demi generasi sekarang dan akan datang


http://www.facebook.com/nurshuana/posts/505721192802653

...Nur Shuana...

No comments:

Post a Comment