اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Friday, May 23, 2014

Lakonan murahan Pemuda Umno di P Pinang, pejabat DAP


HARAKAHDAILY |



KUALA LUMPUR: Reaksi Pemuda Umno yang bertindak keterlaluan di Dun Pulau Pinang dan usaha untuk membakar ibu pejabat DAP adalah tidak lebih dari siri lakonan murahan pemuda Umno semata-mata.

“Tujuannya adalah membangkitkan agenda perkauman dan membodek pimpinan atasan.

“Pemuda Umno memang sentiasa mencari peluang berlakon dalam agenda perkauman,” ujar Ketua Pemuda PAS Malaysia, Suhaizan Kaiat dalam satu kenyataan.

Menurutnya, mereka faham sebahagian sokongan masyarakat Melayu khususnya di luar bandar dalam Pilihan raya Umum ke-13 yang lepas adalah disebabkan oleh agenda perkauman kononnya DAP akan berkuasa melalui Pakatan Rakyat.

Katanya, rakyat yang terpesona dengan agenda ini telah terpengaruh dengan permainan Umno.

Beliau pernah bertemu dengan pengundi yang berkata "saya rela bayar tol lebih, rela barang naik asalkan Cina tidak memerintah".

Dengan itu, tambahnya agenda perkauman mesti sentiasa dipanaskan agar Umno terus berkuasa.

Justeru, kata Suhaizan minda rakyat mesti selalu disegarkan dengan agenda perkauman.

Katanya, aksi-aksi ganas di Dun atau cubaan untuk membakar pejabat DAP adalah ramuan yang cukup untuk Perkasa dan Isma menyambut lakonan pemuda Umno.

“Percayalah bahawa pemuda Umno tidak akan bertindak lebih daripada itu jika rakyat tidak menyambut lakonan mereka,” ujarnya lagi.

Beliau menambah, jika lakonan Pemuda Umno disambut oleh rakyat maka Umno yang akan mendapat keuntungan.

“Media akan menggambarkan negara tidak lagi aman kerana Pakatan Rakyat yang kuat, akhirnya juara adalah Umno dan yang menjadi mangsa adalah Pakatan Rakyat,” katanya.

Suhaizan menambah, sejarah telah membuktikan peristiwa 13 Mei 1969 atau tangkapan ISA akibat daripada isu perkauman sebelum ini menguntungkan Umno.

Justeru, beliau mengingatkan anak muda Malaysia jangan terpedaya dengan lakonan murahan pemuda Umno itu.

“Biarkan Pemuda Umno tenggelam dengan labu-labunya,” katanya.

 - HARAKAHDAILY 22/5/2014

No comments:

Post a Comment