اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Saturday, April 12, 2014

Ping Ping sudah jadi Pinga?



 Esok bateri kotak hitam akan 'kong'. Ping-ping dari kotak hitam tidak akan kedengaran lagi... Tinggal kepada kita yang hanya mampu terpinga-pinga...Kah! Kah! Kah! Ping sudah jadi 'Pinga'!

 Kita begitu dinyakinkan dan diberikan seribu harapan dengan ping-ping yang dikesan...rupa-rupanya mereka sekadar bermain ping-pong dengan melantunkan pelbagai cerita;   kejap begini, kejap bukan begini.... kita semua terpinga-pinga dengan ping sana , ping sini....sebagaimana bila menonton permainan ping-pong jagoan.

 Laporan The Mirror menyatakan :

Pencarian, termasuk Tentera Laut Diraja, sedang kesuntukan masa kerana peranti ini dijangka kehabisan bateri esok.

Perdana Menteri Australia Tony Abbott telah memberi amaran pencarian  Penerbangan MH370 yang hilang itu akan mengambil masa yang panjang lagi...

 (Sebelumnya berita atas tu), ~ Komander Tentera Laut Amerika Syarikat William Marks, yang mengetuai usaha Amerika untuk mencari hilang Malaysia Airlines Penerbangan 370 berkata, beliau "yakin" tentang carian.

 Beliau memberitahu CNN: "Kami mengesan ping yang sangat berterusan yang datang  dengan cara yang konsisten dengan apa yang anda harapkan daripada sebuah kotak hitam.

 "Kami telah memutuskan bahawa ia bukanlah dari apa-apa semulajadi atau apa-apa daripada perkapalan komersial, atau apa-apa seperti itu."

Sangat mengkagumkan, operasi pencarian pesawat MH370 yang hilang itu telah melibatkan 17 kapal dan 19 pesawat dari lapan buah negara yang berbeza.

 China dan Australia telah menyediakan sebahagian besar daripada peralatan tersebut. Seperti yang dilaporkan oleh Mail Online, UK juga menyediakan kapal dan kapal selam.

 Walaupun dengan semua ini, pesawat MH370 masih belum dijumpai.

 Jessica Best wartawan MirrorOnline menulis, bahawa kekurangan komunikasi dan perancangan yang mengelirukan antara negara-negara yang berbeza dan syarikat-syarikat yang terlibat dalam carian itu boleh merencatkan operasi pencarian. 

Sementara itu, turut dilaporkan, Amerika Syarikat telah bulat-bulat menafikan dakwaan bahawa tiada Penerbangan MH370 telah mendarat di pangkalan tentera di pulau terpencil di Diego Garcia.
 Terdapat khabar angin bahawa pesawat jet itu boleh menuju pulau karang kecil di Lautan Hindi selepas ia menyimpang dari kursus semasa dalam perjalanan antara Kuala Lumpur, Malaysia dan Beijing, China pada 8 Mac.
 Walau bagaimanapun, jurucakap kedutaan Amerika Syarikat di ibu negara Malaysia itu berkata tidak ada kebenaran dalam spekulasi ini.
 Beliau memberitahu akhbar The Star Malaysia melalui e-mel: "Tidak ada petunjuk yang MH370 terbang mana-mana berhampiran Maldives atau Diego Garcia.
 "MH370 tidak mendarat di Diego Garcia. - Kata jurucakap duta itu di sini

No comments:

Post a Comment