اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Tuesday, February 3, 2015

Giliran KJ Pula Seru TNB Turunkan Kadar Tarif Elektrik.

Akhirnya. Ada juga seorang menteri yang berakal dalam membicarakan isu tarif elektrik TNB.

Dalam pada menteri2 gila seperti Ahmad Maslan dan Ismail Sabri dok meroyan sakan desak peniaga turunkan harga barang, dorang lupa ke taikun2 besar seperti TNB tak turun2kan pula caj perkhidmatan mereka sejajar dengan penurunan harga bahan api.

Apa kes?


Owhh.. oleh kerana ianya TNB. Ianya GLC. Macam adik beradik ASTRO juga yang kerajaan ada saham didalamnya, buat apa kita desak syarikat2 macam tue turunkan harga barang dan perkhidmatan mereka sejajar dengan penurunan bahan bakar ye tak? 


Cukupla kerajaan dah memperbodohkan umat dengan batalkan kenaikan tarif bagi tahun 2015. Itupun laju2 penyokong UMNO yang bangang tepuk tangan. Syukurla.

KAH KAH KAH

Kata KJ menerusi portal FMT ;  
 
Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata, isu memboikot peniaga yang tidak menurunkan harga barangan selepas harga minyak telah turun melibatkan kuasa pengguna.

Katanya, dalam keadaan harga minyak telah turun, pengguna seharusnya memainkan peranan dan menekan peniaga untuk menurunkan harga barang.
“Kalau ada kedai yang jual barang pada harga yang tidak berpatutan, pulau sahaja.

Kalau terlalu tinggi, lapor kepada KPDNKK (Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan) dan mereka boleh menguatkuasakan Akta Pencatutan.

“Pada masa yang sama, mungkin TNB juga perlu pertimbangkan untuk menurunkan tarif elektrik. Sebab hari itu mereka minta Jemaah Menteri naikkan tarif sebab input kos bahan bakar naik. Sekarang dah turun,” katanya dalam status laman sosial Facebook miliknya.

Khairy berkata, mesej yang penting dalam isu seperi ini ialah kuasa pengguna dan pengguna seharusnya menggunakan kuasa mereka.

“Libatkan diri dengan kumpulan pengguna dan aktivis. Nama dan malukan peniaga yang mengenakan harga yang terlalu tinggi pada media sosial,” ujarnya.

KJ kata apa? Dia kata hari tue ketika TNB minta jemaah menteri naikkan kadar semasa adalah merujuk kepada keadaan kos bahan api yang meningkat.


Tapi sekarang KOS BAHAN API dah turun.
So TNB gila bila nak turunkan tarif dorang?

Ada laju2 turunkan ke tak macam menteri sewel desak peniaga2 kecil turunkan harga barang?

What the fak!

Yang besar disayangi. Yang kecil dicari salah depan belakang.

 

Ameno World

No comments:

Post a Comment