اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Sunday, April 27, 2014

SOKONG 101% TINDAKAN YB FUZIAH SALLEH NAIB PRESIDEN KEADILAN HALANG "ANGGOTA" PARTI YANG PERNAH BERTANDING SEBAGAI CALON BEBAS DI PRU 13 LALU!!!!

 



Mengikut perlembagaan KeADILan mana-mana jua anggota parti yang bertanding sebagai calon bebas dimana-mana Pilihanraya Umum (PRU) atau Pilihanraya Kecil (PRK) menjadi pencadang, penyokong parti lawan secara automatik gugur keahliannya ... ITU AMAT JELAS  .. Perkara itu diketahui oleh semua anggota KeADILan.

Jadi istilah tidak tahu atau ignoran mengenai peruntukan itu langsung tidak boleh di terima dan tidak masuk akal..

Jika nama masih tersenarai dalam pemilihan parti itu lebih kepada masalah teknikal .. Yang pastinya keanggotaan partinya gugur secara automatik .. Tidak perlu nak tunggu surat rasmi atau apa-apa pun.

Apakah bila melawan keputusan parti masih boleh dianggap anggota parti????? .. Jangan timbulkan isu remeh teknikal hanya untuk menyerang pemimpin parti yang bersikap tegas, pantas tetapi tuntas dan tepat.

Satu undi tidak membawa perubahan kepada keputusan pemilihan pun tetapi prinsip dan perlembagaan parti keramat KeADILan mesti dipertahankan.

Omak Kau mengambil sikap .. Yang Benar Jangan di Sorokkan .. Yang Salah Jangan DiPertahankan.

Ini ekoran dari isu remeh yang cuba di bingitkan mengenai YB Fuziah Salleh Naib Presiden KeADILan yang menghalang seorang bekas anggota KeADILan untuk membuang undi dalam pemilihan KEADILAN 2014 di Kuantan, Pahang semalam. .. Ribut dalam cawan cuba di ledakkan sebagai Puting Beliung Melanda Negara.

Berikut ini kenyataan tegas dari KeADILan mengenai anggota parti yang bertanding sebagai calon bebas pada PRU 13 lalu .. Faham dan hadamkan.

PETALING JAYA: Kira-kira 20 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) termasuk beberapa ketua cabang berdepan tindakan dipecat kerana bertanding sebagai calon Bebas, kata pemangku ketua disiplin parti, Zulkefly Omar.

"Ahli-ahli yang didapati bertanding sebagai calon Bebas dipecat secara automatik daripada parti.

"Bagaimanapun, parti itu memberi masa sehingga 5 petang ini kepada mereka untuk meminta maaf dan menarik diri daripada bertanding untuk mengelakkan daripada dipecat," katanya kepada pemberita pada sidang media di sini, Rabu.

Zulkefly berkata, terdapat kira-kira 20 ahli yang bertanding sebagai calon Bebas termasuk 'seorang atau dua' ketua cabang parti itu.

Tambahnya, mereka perlu menarik diri daripada bertanding dan mengeluarkan jamin bertulis kepada parti bahawa mereka tidak akan berkempen untuk diri sendiri.

Naib Presiden PKR, Tian Chua yang turut hadir pada sidang media itu, memberi amaran kepada ahli-ahli yang berkempen menentang parti atau berkempen untuk calon parti lawan atau calon Bebas bahawa mereka akan dipecat serta merta.

Sumber : omakkau.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment