اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Wednesday, May 14, 2014

Najib mesti jadi 'jantan' selesai krisis di Terengganu



KUALA LUMPUR: Jalan selamat bagi Umno untuk mengelakkan ketidakstabilan dan ketidaktentuan di Terengganu hanyalah dengan segera mengadakan pilihan raya negeri.

"Biarlah rakyat yang akan menentukan sama ada mereka mahukan kerajaan BN atau PR yang memerintah negeri itu," tulis Shahbudin Husin di dalam blognya.

Menurutnya, jika ketika krisis di Perak dulu yang turut diketuai oleh Najib yang diarahkan oleh Pak Lah mengetuainya, proses mengadakan pilihan raya negeri semula begitu ditolak sehingga menggunakan proses mahkamah kerana bimbangkan keputusan yang lebih buruk, kini sebagai Perdana Menteri, Najib perlulah menunjukkan kejantanannya yang sebenar.

Baginya, selagi tidak diserahkan semula mandat kepada rakyat untuk membuat pilihan, pelbagai perkara yang di luar jangkaan boleh berlaku bila-bila masa saja.

Beliau berpandangan, jika BN terus dipilih oleh rakyat, ia akan membuktikan wibawa Najib dan Umno dan tidak boleh dipertikaikan lagi.

"Jika ditakdirkan BN kalah pula, sekurang-kurangnya Najib dapat membuktikan kejantanannya dan kalah pula secara jantan," tulisnya lagi.

 - HARAKAHDAILY 14/5/2014

No comments:

Post a Comment