اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Thursday, May 22, 2014

Teluk Intan: Umno lebih tertekan daripada Gerakan


MUHAMMAD FAEEZ AZAHAR 


TELUK INTAN: Pencalonan Dyana Sofya sebagai calon DAP di Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan memberikan tekanan besar kepada Umno.

Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Baharin raja Ahmad berkata, Dyana akan membuat satu perubahan yang amat ketara kepada mentaliti orang muda khususya golongan wanita.

Dyana katanya telah membuktikan bahawa orang muda berbangsa melayu boleh cemerlang di dalam parti lain selain Umno.


"Dyana adalah satu simbol kebangkitan anak muda di negara ini dan ianya menyebabkan Umno sangat tertekan kerana Dyana adalah orang melayu.

"Gerakan tidak apa-apa, kalau kalah pun tiada masalah. Tapi Umno apabila perubahan besar berlaku, anak muda Melayu akan bangkit dan tidak lagi tertekan dengan konsep minda orang 'Melayu hanya dengan Umno'," katanya ketika ditemui Harakahdaily selepas sidang media di Bilik Operasi DAP PRK Teluk Intan, dekat sini hari ini.

Beliau menjelaskan pemimpin berintegriti, profesional dan berani seperti Dyana sangat kurang di dalam Umno.

Ketika ini kata beliau, orang muda khususnya berbangsa Melayu yang punyai ketokohan telah beralih arah ke parti-parti lain seperti PAS, PKR dan kini tertarik kepada DAP.

"Umno nak cari mana lagi? semua orang muda yang akan menentukan arus dan arah tujuan negara seperti sofya tidak bersama dengan mereka.

"Umno sangat gerun dengan beliau (Dyana) bukan kerana peribadi tetapi simbolisme yang akan berlaku. Itu yang Umno takut," tegasnya.

No comments:

Post a Comment