اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Monday, May 19, 2014

Veteran UMNO dah meroyan.. mahu Ibu Dyana dipecat sebab sokong anaknya..


 

 

Di negara kita ini perbezaan ideologi politik dikalangan ahli keluarga seperti abang dan adik adalah satu perkara biasa...

Antara yang merupakan satu keluarga tapi berlainan ideologi politik ialah MP PAS Khalid Samad dan MP Johor Bharu, Shahril Samad dari UMNO..

Dalam DAP, YB Teng Chang Khim dan Teng Chang Yeow Pengerusi GERAKAN Penang, manakala PKR, Saifuddin Nasution dan abangnya Shahlan Ismail Bekas S/U Najib..

Dan yang paling popular ialah, pasangan adik beradik.. YB Azmin Ali dan Ummi Hafida Ali dari UMNO..

Jadi apa masaalahnya jika Ibu Dyana dari UMNO menyokong anaknya dari DAP sebagai calon hingga NGO Veteran UMNO mahu beliau dipecat?

Sedangkan menurut Ibu Dyana Sofea yang juga Bekas Setiausaha Wanita UMNO Bahagian Ipoh, walaupun berlainan parti dengan anaknya, sebagai ibu, beliau wajib menyokong dan membantu Dyana Sofya menang dalam Pilihan Raya Kecil Teluk Intan ini.

Katanya, dengan memberi dan mencurahkan sokongan kepada calon DAP yang juga anaknya, ia tidak bermakna beliau belot kepada parti, malah UMNO harus faham hati seorang ibu.

"Tidak ada seorang pun ibu di dunia ini mahu melihat anaknya tidak berjaya. Saya mahu anak saya berjaya. Oleh itu, untuk pastikan dia berjaya, saya kena turut memberi sokongan dan membantunya. 

“Saya tetap ahli UMNO, saya tidak akan sekali-kali keluar UMNO, melainkan saya dipecat oleh UMNO,” kata Yammy Samat, ibu kepada calon DAP Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud. 

Naluri seorang Ibu terserlah disitu.. Puan Yammy mengutamakan kepentingan anaknya jauh lebih hadapan dari kepentingan dirinya hingga merelakan dirinya dipecat dari UMNO..

NGO Veteran Umno mendesak parti itu melucutkan keanggotaan ibu kepada Dyana Sofya Mohd Daud, Yammy Samat kerana menyokong dan membantu anaknya yang bertanding sebagai calon DAP dalam pilihan raya kecil Parlimen Teluk Intan.  
Setuausaha agung NGO tersebut Datuk Mustapha Yaakob berkata perbuatan itu jelas menyalahi perlembagaan parti dan juga menghina parti, lapor akhbar Berita Harian. 

“Kalau beliau (Yammy) masih ahli Umno, maka tindakan untuk kempen calon bukan daripada parti BN adalah menyalahi tata etika parti, sama ada dia keluar parti atau pun Umno mesti pecat dia.  
“Tiada guna simpan ahli sepertinya kalau beliau sendiri terang-terangan menjejaskan kredibiliti dan menghina parti.  
“Sebelum terlambat, Veteran Umno mendesak Setiausaha Agung, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor segera memecat Yammy daripada Umno,” katanya seperti dipetik dalam laporan tersebut.
Katanya, NGO tersebut tidak mempersoalkan sentimen Yaamy sebagai ibu, namun anggota Umno itu harus keluar parti sekiranya benar-benar mahu berkorban untuk Dyana lapor Malaysiakini
Asasnya negara kita mengamalkan sistem demokrasi .. jadi kenapa pula anak seorang ahli UMNO perlu kekal menyokong UMNO? 
 
 
 
Anak Sungai Derhaka

No comments:

Post a Comment