اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Thursday, August 14, 2014

Apakah Khalid Matlamat kita atau menumbangkan Umno?

 



Pakatan adalah kerajaan di Selangor. Khalid tidak berparti untuk mengepalai eksekutif! Dia bukan ahli dari mana-mana parti dalam Pakatan.

 Malulah kamu wahai Khalid! Kamu tidak ada maruah diri dan hanya mempamerkan dendam kesumat apabila memecat exco!

 Kerajaan yang dipilih adalah Pakatan. Kamu bukan dari Pakatan! Menyokong Khalid bermakna bermusuh dengan Pakatan! Dan ini hanyalah memanjangkan lagi hayat kumpulan rasis Melayu – Umno!

 Hanya dengan seorang Khalid, perlukah Pakatan dikorbankan? Begitu mudah untuk meruntuhkan suatu pemuafakatan yang pada mulanya dulu begitu bersusah payah untuk dibina.

 Sesudah mengharungi perjuangan yang pahit dan getir di Kelantan, Penang dan Selangor bersama rakyat , sama-sama memahami denyut nadi penderitaan rakyat bangsa Malaysia yang tertindas, tetapi akhirnya kecundang hanya kepada seorang egois. 

Umno hanya senyum tanda menang! Bahawa, tiada satu parti mampu untuk memerintah Malaysia! Jika anda tidak gemar kopi sebaliknya sukakan teh, janganlah jadi bodoh dengan memecahkan cawan yang ada ditangan kamu!

 Rakyat memerlukan Malaysia yang lebih permai.Tentunya Umno tidak dapat memberikannya. Perkukuhkanlah Pakatan, bukan Umno! Apakah Khalid yang seorang itu lebih penting dari Pakatan dan rakyat berbilang bangsa?

 Untuk menentang sikap rasis, melampau, kapitalis, kroni, rasuah, ketirisan, pembaziran, penyalahgunaan kuasa dan wang rakyat atau adakah kita sedang menghulurkan Jeket Keselamatan kepada Umno untuk PRU 14 nanti?

 Demi kepentingan rakyat yang tertindas dengan kenaikan harga barangan dan GST, selamatkanlah Pakatan!

 Khalid bukan matlamat perjuangan kita, matlamat kita adalah untuk menumbangkan Umno dalam PRU 14 kelak!

 Tetapkan pendirian dan tumpuan dan terus bersatu bersama Pakatan, bukan bersama Khalid sipengkhianat itu!

 Terbukti jelas Khalid bukan untuk rakyat tetapi seorang yang pentingkan diri sendiri.Dia telah dipilih oleh rakyat melalui Pakatan. Hanyalah dia, Khalis seorang ini sahaja dalam dunia yang menjadi Menteri Besar atau Ketua Menteri tanpa mempunyai parti!

 Dalam masa yang sama, UMNO, PEKASAM , ISMA dan JATI mengorak senyum penuh tersimpul kepada PAS. Tunggulah langkah silap seterusnya yang akan menumbangkan Pakatan dalam PRU14 nanti. 

 Oleh :  Nash Ar-Rawy

No comments:

Post a Comment