اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Tuesday, January 20, 2015

UKTI PANAS : TEAM NAJIB GUNA TV3.25 UNTUK SERANG DAIM?!!!









Mohd Saiful Bukhari Azlan, pengadu dalam kes liwat II membabitkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, mendedahkan isterinya, Nik Suryani Megat Deraman berhenti kerja daripada stesen televisyen TV3 kerana tidak berpuas hati selepas diberi arahan membuat liputan ke atas PKR dalam menyerang bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin.

Dalam tulisan di blognya, Saiful mempertikaikan ruang yang diberikan stesen televisyen swasta tersebut kepada pemimpin PKR untuk menyerang bekas menteri Kabinet zaman Tun Dr Mahathir Mohamad itu.


"Bukan niat untuk persoal mengapa TV3 attack Tun Daim, tapi mahu persoal mengapa beria sangat bagi coverage pada PKR? TV3 dah jadi media PKR ke? 


Tak ada orang sendiri yang berani untuk dedah ke? Hari tu Shamsul Iskandar, sekarang ini Anwar Ibrahim pula?" katanya dalam blog www.mohdsaifulbukhari.blogspot.com.


Saiful juga menyertakan bersama salinan perbualan WhatsApp mendedahkan isterinya menerima arahan daripada seorang pengarang supaya membuat liputan ke atas pemimpin PKR.

"Di sini saya sertakan bukti arahan 'MUST COVER AND USE' yang diberikan TV3 oleh seorang editor kepada isteri saya, yang datangnya dari big bos Datuk Ashraf Abdullah pada hujung November lepas untuk attack Tun Daim. Ingatkan sekali itu saja, rupanya makin menjadi-jadi," katanya.

Saiful berkata, isterinya mengambil Skim Pemisahan Sukarela (MSS) pada Disember tahun lepas, antara puncanya kerana enggan bekerja dengan majikan yang memihak kepada pihak lawan.

"Ada beberapa faktor, antaranya terasa seperti bermajikan pihak lawan, terasa jijik apabila diarah buat liputan sidang media Shamsul Iskandar Mohd Akin - Ahli Parlimen PKR, untuk tikam tokoh yg beliau sendiri hormati.

"Beliau mengambil keputusan drastik, berisiko, walaupun tidak ada jaminan pekerjaan lain. Hidup biar berprinsip," katanya.

Kebelakangan ini, TV3 dan "cyber troopers" mula menyerang tokoh utama Umno tersebut, membangkitkan isu mengenai skandal bank yang dimilikinya di luar negara.

Penulis blog pro Umno melaporkan yang Daim diserang "cyber troopers" yang berkait dengan Najib kerana mengkritik Putrajaya dalam mengendalikan ekonomi negara.

Daim, serta Dr Mahathir mengkritik hebat pentadbiran Najib dalam menangani ekonomi dan politik negar

SUMBER BERITA


BACA LAGI DIBAWAH.....
Kepala hotak Nurul Asyikin on Tuesday, January 20, 2015
Tu dia. Satu demi satu rahsia terbuka. Bila mereka bergaduh dan bercakaran sesama sendiri maka segala rahsia yang tersimpan rapi akan didedahkan dek diulit rasa geram dan marah.


Bloggers UMNO YG Dikatakan Pro Mahathir
Baca sat luahan bekas menteri Zainuddin Maidin kat bawah neh ;

DAIM DAN MAHATHIR....

Dari awal lagi saya sebagai wartawan tua yang mempunyai sedikit sebanyak pengalaman dalam perang serap telah mejangkakan bahawa serangan peribadi TV3 terhadap bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin pastinya umum akan merujukannya sebagai arahan serta mendapat keizinan dari Perdana Menteri Datuk Seri Najib .

Dengan mudah orang di tepi jalanpun akan membuat kesimpulan demikian kerana sudah menjadi rahsia umum bahawa media perdana NST,Berita Harian ,TV3 dan juga Utusan Malaysia adalah di tangan UMNO yang menerima arahan penting dari Jabatan Perdana Menteri atau terus dari Perdana Menteri dari masa kemasa.

Apabila TV3 terutamanya menggunakan pemimpin-pemimpoin pembangkang untuk mengancam Tun Daim kerana sejarah lamanya ,maka saya nampak ini bukanlah suatu permaianan politik atau perang sarap yang bijaksana tetapi merupakan permainan politik yang kotor,tidak beretika,tidak profesional dan sangat rendah caranya dan kualitinya yang tidak sepatutnya datang dari Jabatan Perdana Menteri.

Saya mengakui hak Datuk Seri Najib untuk menjawab semua kritikan terhadap pemerentahannya oleh Tun Daim Zainuddin dan juga Tun Dr.Mahathir dan kawan rapat Tun Daim, A.Kadir Jasin tetapi media yang dianggap sebagai suara rasmi UMNO tidak seharusnya sampai kepada taraf menyerang peribadi dan menampakan seolah-olah Najib berada dalam keadaan berperang dengan Tun Daim atau Tun Dr.Mahathir.

Walaupun saya sering dikatakan sebagai orang Mahathir tetapi saya berharap saya tidak dianggap sebagai sekutu Tun Daim kerana menyokong pandangan bloger A.Kadir Jasin dalam posting terbarunya yang melihat bahawa kecaman terhadap Tun Daim oleh Kumpulan Media Prima itu akan menikam balik Datuk Seri Najib dan menghakiskan lagi kewibawaannya.

Saya melihat ini semata mata dari segi profesionalisme dan juga pengalaman masa lalu.

Bagaimanapun saya percaya Tun Daim dan juga Tun Dr.Mahahtir sebagai pemimpin berwibawa yang dihormati tinggi oleh rakyat Malaysia dan Antarabangsa tidak akan menggunakan cara yang paling tidak terhormat untuk mendedahkan maklumat yang dikatakan oleh A.Kadir Jasin lebih menyelerakan mengenai Datuk Seri Najib yang dipunyai oleh mereka.

Kata Kadir “Kalau mereka kata mereka ada maklumat 'juicy' (mengiurkan) mengenai Daim atau mana-mana pengkritik bos mereka, mereka kena ingat mungkin orang ini mempunyai maklumat yang lebih menyelerakan mengenai bos mereka,” tulisnya di blog kadirjasin.blogspot.com -

-----------------------------

Sumber.

Point penting.

1. Zam mendedahkan bahawa selama ini benarla anggapan orang awam bahawa beberapa media arus perdana terutamanya dibawah pengaruh Media Prima telah menerima arahan langsung dari tangan2 UMNO dalam menghebahkan dan melaporkan berita. Padan la berita semua jenis menjilat pimpinan walaupun gaya laporan nampak bangang.

2. Team Najib dianggap tidak profesional bila melakukan serangan peribadi ke atas Daim. Ini berikutan tv3 sanggup guna point PKR dan pembangkang untuk kritik Daim secara terbuka di laman beritanya.

3. Zam secara tak langsung mengakui bahawa berlaku serangan propaganda ke atas Daim yang political motivated. Dan ini pula dibuat dalam pengetahuan Najib.

4. Zam juga mendedahkan bahawa Team Mahathir juga ada rahsia besar tentang Najib Razak.

Apakah maklumat rahsia itu?

Apakah yang dikatakan tidak akan mendedahkan maklumat besar itu dengan cara tidak berhormat?

Maksudnya takan gunakan media pro pembangkang?

Atau tidak akan gunakan mana2 media langsung?

Adakah akan gunakan tekanan dan ugutan ke atas Najib sehingga dia terpaksa mengundurkan diri dan melepaskan jawatan perdana menteri?

HAHAHAHAHAHA..

Aku ada rahsia kau.
Kau pun ada rahsia aku.
Alangkah bagusnya kalau kita dapat dedahkan rahsia mereka semua.

HAHAHAHAHA..

No comments:

Post a Comment