اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Saturday, April 19, 2014

Kanak-Kanak Palestin Diseksa Oleh Kekayaan Bill Gates! Terserlah Wajah Sebenar “Jutawan Pemurah” Ini!



16322957
Organisasi hak asasi manusia Palestin telah mengkritik Bill Gates setelah diketahui bahawa yayasan amalnya yang berinvestasi pada syarikat G4S.

Apa itu G4S?
Ianya sebuah perusahaan keamanan swasta yang membantu Israel menjalankan penjara di mana para tahanan politik Palestin yang ditahan tanpa diadili dan disiksa. Dalam kes ini duit yang diberi oleh Bill Gates di atas nama yayasan amalnya sebenar-benarnya menderma kepada Israel untuk meneruskan menyiksa rakyat Palestin.
Syarikat G4S menyuntik dana kepada Israel untuk terus menjalankan sistem penjara dan keselamatan termasuk tahanan politik, rakyat biasa dan penderaan kanak-kanak mengikut undang-undang hak asasi manusia.

Lebih daripada 500 kanak-kanak ditangkap, ditahan dan didakwa dalam sistem tahanan tentera Israel setiap tahun, menurut Pertahanan Kanak-kanak Antarabangsa  Palestin. Tiga daripada setiap empat tahanan kanak-kanak menghadapi keganasan fizikal semasa penahanan dan soal siasat, hal ini kerana G4S masih lagi beroperasi.
166781_520227111361091_1667533866_n
Israel secara haram memindahkan tahanan dari wilayah Palestin yang dijajah oleh Israel walaupun ini yang dilarang oleh Article 76 Geneva Convention. Ramai mengakui bahawa G4S telah jelas melanggar undang-undang antarabangsa.


G4S telah kehilangan kontrak berjuta-juta dolar dari kesatuan sekerja dan universiti dan badan-badan awam yang lain di Eropah dan Afrika Selatan kerana mereka bimbang mengenai peranan firma dalam sistem penjara Israel.
Selain itu, aktress Hollywood terkenal seperti Scarlet Johannsen juga dikecam kerana menjadi duta SodaStream, iaitu satu produk dari Israel yang dijalankan di atas tanah haram di Palestin. Maksudnya no more Marvel Avangers for u guys!
Terdapat lebih daripada 5,000 tahanan politik Palestin yang kini ditahan di penjara Israel, termasuk 183 kanak-kanak dan 175 yang diadakan di bawah tahanan pentadbiran, satu bentuk penahanan tanpa perbicaraan bahawa Israel menggunakan untuk memegang rakyat Palestin pada maklumat rahsia selama-lamanya. Kalau di Malaysia ianya lebih kurang ISA.
palestinian-kids-israeli-torture
Kesimpulannya, apa reaksi kalian lepas mengetahui bahawa billionaire dermawan bernama Bill Gates ini menyumbang kepada Israel? Saudara semuslim kita di Palestin terus ditindas dengan bantuan “tangan-tangan ghaib”.
Bill Gates
sumber

1 comment:

  1. First In the World !! – Teknologi Elektron : ‘Solar Etron Cell tech’
    Revolusi Terbaru Dalam Dunia Perubatan & Kecantikkan Moden !!
    Anda Pasti Teruja Dengannya !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete