اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Saturday, May 24, 2014

Panda : Bodohnya Bangsa Umno Dari Dulu Kini Dan Selamanya

 


Itu sebab lah dikatakan jangan jadi BODOH MACAM UMNO, asalkan membuat kerja maka KEPALA LUTUT dijadikan Sandaran. Cuba bayangkan hanya untuk menyediakan Rumah Panda sahaja sebanyak RM21 Juta Duit Pusaka Harta Mak Bapak Pemimpin Umno terpaksa dibelanjakan. Itu belum lagi Perbelanjaan untuk Mengurus dan Merawati seperti Insuran Nyawa jika berlaku sesuatu kepada Pasangan Panda tersebut.

Macam mana lah Bangsa Umno ni boleh menjadi Pemerintah selama hampir 57 Tahun kat Malaysia ni gua pun Heran Bin Ajaib beb, nak dikatakan Pejuangan Bangsa Melayu jauh sekali... kalau tidak tak kan bertukar namanya Semenanjung Tanah Melayu kepada MALAYA dan nama Umno itu sendiri pun sejak AZALI nya adalah dari Singkatan Bahasa Mak Bapak Umno Inggeris Penjajah iaitu United Munafikun National Organisations.

Nak dikatakan Pejuangan Islam pun jauh seperti Jauh nya Jarak antara Langit Dengan Bumi, yang pada Pandangan Mata dilihat dengan Jelas nya Langit dari Bumi namun hakikat nya ia adalah tetap Jauh. Begitu jugalah dengan Kecerdikan yang dimiliki oleh Pemimpin Bangsa Umno yang bukan sahaja Tidak Cerdik malahan Berlagak Nak Mampos dan bila mana boleh Menyewa Sepasang PANDA dengan Kos sebanyak RM3 Juta Setahun.
Hanya satu Bangsa Yang Bodoh Bin Bahlul sahaja boleh mengatakan Kerja Bodoh Menyewa Sepasang Panda demi Hubungan Dua Hala yang Terjalin selama 40 Tahun dengan Kerajaan Komunis China sebagai perbuatan yang membawa Manafaat. Mungkin ianya memberi Manafaat kepada Negara China Komunis kerana dapat Menyewakan Sepasang Panda dengan Harga RM3 Juta menggunakan Duit Pusaka Mak Bapak Pemimpin Umno.
Tak ada ke cara lain jika Terlalu Sayangkan Hubungan Dua Hala antara Kerajaan Bangsa Umno dengan Kerajaan China Komunis tersebut, kenapa perlu Mennghabiskan Duit Pusaka dari Harta Mak Bapak Pemimpin Umno. Kenapa tidak Perbuatan Menyewa Sepasang tersebut ditukar kepada Pertukaran Sepasang Panda dengan Sepasang Beruk-Beruk atau pun Lembu-Lembu yang ada di dalam Kandang-Kandang Umno.
Bukan kah itu dikira Adil jika Terlalu Sayangkan Hubungan Dua Hala selama 40 Tahun antara Kerajaan Bangsa Umno dengan Kerajaan Komunis China, masing-masing dapat menunjukan Komitmen dan Penghargaan dalam menjaga Hubungan Dua Hala yang terjalin selama ini. Bangsa Umno dapat Sepasang Panda dari Negara China Komunis, manakala Negara China Komunis pula mendapat Beruk atau pun Lembu Negara Malaysia.
Tetapi Umno tetap mendapat Kepercayaan dari Bangsa Umno sama ada secara langsung mahupun tak langsung, Langsung nya adalah dengan menjadi Ahli Umno dan Tak Langsung nya pula adalah menjadi Penyokong kepada Umno dengan Memangkah Umno/Bn setiap kali di adakan Pilihan Raya sama ada Kecil mahu pun Umum. Dimana Alasan yang di Guna Pakai adalah Demi Ketuanan Melayu dan Demi Agama Islam.... kah kah kah !.


No comments:

Post a Comment