اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Sunday, July 20, 2014

SILA BACA DENGAN TELITI DAN GUNA AKAL YANG BIJAK DALAM MENILAI… TERSURAT DALAM TERSIRAT KENAPA MH17 DITEMBAK JATUH…

 


 

Artikel ini bukanlah merupakan satu dakwaan dokrin tetapi andaian atau kebarangkalian yang menjadi teka teki mungkin ada jawapan di sebalik coretan ini..Sebenarnya apa yang berlalu kini di Ukraine adalah bertembungan antara dua kuasa besar iaitu RUSSIA DAN AMERIKA SYARIKAT..
 
Dalam Krisiis di Ukraine bantuan ketenteraan juga banyak datang dari AMERIKA SYARIKAT manakala RUSSIA pula keseorangan dengan dibantu oleh Puak Pemisah Pro Russia. 
 
Ekoran meledaknya krisis di Ukraine banyak sumber yang boleh anda baca di internet dan seperti biasa AMERIKA SYARIKAT yang menjadi POLIS DUNIA akan cuba mencampuri mana mana urusan politik negara-negara merdeka yang kononnya dicerobohi oleh negara lain seperti yang mereka lakukan di Aghanistan dan Iraq.

Semenjak berlakunya krisis di Ukraine, berbagai tekanan dan ugutan telah dikenakan terhadap RUSSIA oleh Amerika Syarikat dan Sekutu Sekutunya. 
 
Walau bagaimana pun satu yang mereka lupa bahawa hubungan RUSSIA dengan CHINA adalah baik terutama sekali dalam Majlis Keselamatan PBB. 
 
Hubungan yang baik antara RUSSIA dan CHINA ini merupakan satu ancaman besar kepada Amerika Syarikat, ini ditambah lagi dengan penguasaan ekonomi CHINA yang mantap dan Amerika Syarikat pula dilanda krisis ekonomi mereka yang agak meruncing..
 
Justeru kerana itu maka Amerika Syarikat perlu mencari jalan untuk mengeruhkan hubungan yang terjalin antara RUSSIA dan CHINA jika ingin memenangi gelanggang yang kini berlaku di Ukraine.

Pembaca sekalian kena fahami, Amerika Syarikat akan sanggup melakukan apa sahaja demi perancangan niat jahat mereka.Ini anda dapat saksikan sendiri di mana mereka sanggup membunuh rakyat sendiri dalam Tragedi 9 September 2001 demi untuk merealisasikan impian mereka dalam menakluki negara Iraq dan seterusnya negara negara yang berhampiran dengannya. 
 
Begitulah juga dengan Krisis di Ukraine..apa yang mereka perlu lakukan hanya mencipta satu propaganda kemudian menuding jari untuk meletakkan kesalahan di bahu satu pihak.

Kenapa mereka pilih Malaysia… jawapannya mudah sahaja..Amerika Syarikat tau bahawa hubungan Malaysia dengan China adalah rapat ditambah lagi dengan faktor keagamaan di mana peratus penganut islam yang teramai adalah datangnya daripada China dan Malaysia juga sebuah negara yang ramai rakyatnya menganuti agama Islam.
 
Mereka faham, walaupun kita berlalinan bangsa tetapi bila membabitkan agama secara automatis kita boleh bergabung atas prinsip berjuangan segama..Maka di sinilah formula yang mereka dapat untuk mengheret Malaysia dalam kancah yang sepatutnya bukan mainan kita..
 
Ini ditambah pula dengan kelemahan pemimpin kita yang sekarang telah terkunci mulut akibat perjanjian TPPA yang terjalin antara Malaysia dengan mereka..Amerika Syarikat dan sekutu sekutunya tau…setakat mana kemampuan kita dalam memperjuangankan sesuatu masalah sebab ini telah teruji di kehilangan pesawat MH370 yang baru berlalu.

Cuba anda fikir dengan akal yang baik, adalah amat mustahil dalam dunia yang serba canggih ini kesilapan boleh disengajakan atas dasar kurang peka. 
 
Kemudian kita diperdengarkan kononnya tersalah tembak kerana menyangka Kapal terbang tersebut adalah sama seperti kapal terbang yang membawa presiden Russia. 
 
Laluan yang diambil oleh JURUTERBANG kita dah acap kali digunakan sebelum ini kenapa tidak ada masalah pun yang timbul..
 
Kemudian persoalan yang kedua..adakah logik sebuah kapalterbang yang membawa presiden akan melalui sesuatu laluan jika ia tahu bahawa laluan itu adalah laluan panas..
 
Presiden mempunyai perisikan yang hebat sama juga seperti presiden Amerika Syarikat yang sering menaiki Kapalterbang sendiri iaitu AIRFORCE ONE.
 
Begitulah juga halnya dengan Presiden Russia..Adakah beliau akan menaiki Kapalterbang yang biasa digunakan oleh penumpang awam..sudah tentu tidak..
 
Kapal terbang yang membawa Presiden tentu mempunyai berbagai kelengkapan yang lebih canggih berbanding dengan kapalterbang awam. 
 
Dan satu teori yang agak lucu kononnya titik pertemuan antara kapalterbang awam kita dengan kapal terbang Presiden hanya bersilang sekejap..Mana mungkin sesuatu jadual penerbangan seorang Presiden dapat diketahui secara umum….Matanglah sikit dalam memberikan hujah…

Berbalik kepada kes penembakkan kapal terbang Malaysia..Mesti ada arahan yangdikeluarkan dan sengaja dilakukan untuk menimbulkan provakasi..
 
Dan jika arahan ini kononnya datang dari RUSSIA, maka sudah tentu sekutunya tadi iaitu CHINA akan menentang atas asakan atau desakan dalam negara bagi mereka yang beragama islam..maka secara perlahan lahan hubungan sudah tentu akan mula renggang..
 
Bila renggang mudahlah Amerika Syarikat memainkan peranan dengan lebih jauh lagi..Begitu juga dengan bantuan yang kononnya Amerika Syarikat ingin berikan kepada Malaysia.
 
Secara diam diam..mereka telah mula terlibat dan terheret dalam campurtangan urusan dalaman negara kita..mudah dan lick bukan….
 
Ini ditambah lagi dengan masalah hutang negara kita yang kian meningkat dan kita mula meminjam wang dengan sekutu sekutu mereka maka Pemimpin kita bagaikan KAMBING HITAM yang tak mampu untuk melakukan apa apa…Kadangkala kita tertanya tanya..KENAPA DI ZAMAN PAK DET semua masalah ini tidak timbul.
 
Pernah kita dengar kapalterbang kita hilang dan dimusnahkan dalam setahun dua kali benda yang sama tapi tak serupa berlaku..
 
Semuanya ini adalah atas dasar PAK DET yang tegas dalam berpolitik dan kata kata beliau disegani oleh negara negara barat berbanding dengan zaman KEGELAPAN PAK NAJIB yang mana takutkan bini dan bini lagi berkuasa dalam menghubungi seseorang presiden berbanding laki sendiri….lucu dan melucukan..
 
Inikah yang dinamakan KHALIFAH DI BUMI BERTUAH???  WALLAUALAM…….
 

No comments:

Post a Comment