اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Sunday, July 20, 2014

Bahasa interaksi dengan zionis ketika ini perang senjata


SALMAH MAT HUSAIN





KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengucapkan tahniah kepada Hamas kerana menolak genjatan senjata dengan rejim zionis Israel.

Menurutnya, tindakan Hamas itu dilihat begitu berani dalam menjaga kedaulatan Islam dan bumi Palestin sendiri.

Tuan Guru seterusnya berkata, saki baki keturunan Bani Israel yang jahat sejak dahulu,  membunuh para nabi seperti Nabi Zakaria dan Yahya kini melakukan kerosakan sama dengan menjajah tanah air Palestin serta membunuh rakyat dengan kejam.

"Kekejaman pihak mereka dibalas balik oleh tentera yang berani serta menghalau mereka dari mendiami tanah suci Palestin.

"Hari ini Briged al-Qassam dan mujahidin lain daripada Hamas adalah tentera tentera berani yang amat digeruni zionis telah melancarkan serangan balas yang dinamakan al-ashf al-ma'kul atau daun kering yang dimakan ulat dengan menggunakan persenjataan yang semakin canggih," ujarnya.

Dalam kenyatannya kepada Harakahdaily, Tuan Guru berkata, Israel semakin gentar lalu bersetuju menerima genjatan senjata yang dicadangkan pihak Mesir.

Namun tambah beliau, ia tidak dipedulikan oleh Hamas.

Tegas beliau lagi, bahasa berinteraksi dengan zionis Israel ketika ini ialah bahasa perang senjata.

Beliau mendapat maklumat, Israel memperluaskan lagi serangan mereka dan ingin menguasai beberapa tempat di bandar Gaza, Baet Hanoun, Khan Yonis akan tetapi dipatahkan serangan mereka oleh Briged al-Qassam.

"Saya ucap tahniah atas keberanian pejuang Hamas ini yang tidak pernah menyerah kalah dan tidak menerima genjatan senjata yang ditawarkan. Ini sikap pejuang yang kita banggakan.

"Kami akan memberi sokongan padu dengan sumbangan sumbangan dan mengajak masyarakat supaya berdoa kesejahteraan dan kemenangan bagi pihak pejuang islam di Gaza," ujarnya.

 - HARAKAHDAILY 20/7/2014

No comments:

Post a Comment