اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Tuesday, August 5, 2014

Gaza: McDonlad's terkena tempias boikot


SALMIYAH HARUN 


KUALA LUMPUR: Siri kempen yang dilakukan oleh rakyat negara ini dalam usaha memboikot produk yang dikatakan menyumbang kepada Zionis nampaknya semakin diperhebatkan.

Hari ini, melalui pesanan dan gambar yang kini menjadi viral di laman sosial seperti Facebook dan juga melalui aplikasi 'whatsApp'  orang ramai diajak untuk membiokot McDonlad's pada jumaat ini bermula 7 pagi hingga 7 pagi esoknya.

Rata-rata pengguna Facebook mula mengongsi maklumat tersebut di laman masing-masing dan hampir keseluruhan mereka menyatakan sokongan untuk memboikot produk syarikat berkanaan pada tarikh tersebut.

"Hari Boikot McD Malaysia!!! Bermula 8 Ogos 2014 jam 7 pagi hingga 7 pagi. Boikot McDonald's bermula Jumaat ini sehingga Zionis Israel seratus peratus keluar daripada Palestin,” tulis pesanan itu.

Bagaimanapun, sehingga kini belum ada maklumat siapakah yang menganjur kempen tersebut.

Dalam pada itu, dalam usaha orang ramai memboikot, McDonald pula dikatakan akan memberi burger dan air percuma pada Jumaat ini.

Beberapa siri gambar suasana legang di rangkaian restoran makanan segera itu turut dikongsi bersama pengguna Facebook malah ada yang bergambar sambil memegag sepanduk memboikot McDonalds di hadapan restoran berkenaan.

Kekejaman Zionis Isreal terhadap rakyat Palestine terhadap kanak-kanak dan wanita-wanita membuatkan seluruh dunia mengecam dan mengutuk perbuatan zalim mereka itu, akhirnya kemarahan mereka itu diluahkan dengan memboikot produk McDonalds.

 - HARAKAHDAILY 5/8/2014

No comments:

Post a Comment