اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Tuesday, August 5, 2014

BERITA GRAFIK BABI DI BUNGKUSAN CADBURY TERSEBAR.

 



GRAFIK BABI DI BUNGKUSAN CADBURY KEMBALI GEMPARKAN PENGGUNA.


Pelbagai cara dapat dilihat dilakukan oleh pihak Cadbury Malaysia, antaranya dengan membuat video hari raya, untuk mengembalikan semula imej mereka setelah tercemar dengan isu DNA babi baru-baru ini.

Tetapi, seorang forumer dari laman forum carigold.com telah memuatnaik gambar satu bungkusan produk cadbury, yang mana dijadikan kartun babi sebagai 'model' produk berkenaan. Dikatakan, produk berkenaan telah didapati di Pasaraya Hero Kelana Jaya.


Setelah disiasat, sememangnya produk ini adalah produk dari cadbury. Selain dari babi, memang ada beberapa haiwan lain diguna untuk mempromosikan produk ini. Produk ini adalah produk dari luar negara. Jika dilihat kepada pembungkusannya, memang bukan dari Malaysia.



Yang menjadi persoalan sekarang adalah bagaimana produk ini boleh masuk ke Malaysia, sedangkan isu DNA babi masih lagi panas diperkatakan. Dan jika tidak berkaitan dengan isu DNA babi sekalipun, produk gambar babi ini memang tidak patut ada di Malaysia-sumber ping busuk.

sumber

No comments:

Post a Comment