اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Thursday, August 7, 2014

PAS Perak sokong pertemuan 8 mata


HARAKAHDAILY 



KUALA LUMPUR: PAS Negeri Perak menyambut baik saranan Pemuda Pakatan Rakyat yang mencadangkan agar pertemuan lapan mata diadakan membabitkan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang dan Tan Sri Khalid Ibrahim bagi menyelesaikan krisis pertukaran Menteri Besar Selangor.

Ketua Penerangannya, Ustaz Mohd Misbahul Munir Masduki (gambar) menyifatkan cadangan itu sebagai sangat baik dan wajar dilaksanakan bagi menyelesaikan konflik yang timbul sekaligus mengekalkan keutuhan dan keharmonian Pakatan Rakyat.

"Penyelesaian berbentuk umum dengan menggunakan media tidak mampu menyelesaikan masalah sebaliknya menambahkan lagi barah yang sedang berusaha untuk diubati.

"Ketika ini pendedahan dan perbincangan dilakukan secara umum di media-media dan ianya menggambarkan satu perkara yang tidak baik di mata masyarakat yang sangat memberikan harapan kepada Pakatan Rakyat untuk masa depan negara," ujar beliau.

Menurut Misbah, kepercayaan rakyat terhadap Pakatan Rakyat perlu dijaga dengan tidak menggambarkan permasalahan dan konflik dalaman secara umum.

Konflik dan salah faham di dalam organisasi, ujar beliau adalah perkara biasa namun tidak wajar dibahaskan secara terbuka sebaliknya diselesaikan secara musyarawah dalam perbincangan yang harmoni.

"Penyelesaian melalui media tidak akan mampu menyelesaikan masalah dan justeru itu dinasihatkan agar semua pimpinan Pakatan Rakyat terutama PAS mengambil kira faktor negatif daripada apa jua tindakan yang dilakukan.

"PAS Perak yakin jika perbincangan lapan mata ini berjaya direalisasikan, masalah yang sedang menimpa ini akan berjaya diselesaikan secara harmoni," ujarnya.

- HARAKAHDAILY, 7/8/2014

No comments:

Post a Comment