اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Saturday, March 22, 2014

Selawat Perdana Malam Cinta Allah & Rasul Trend Baru UMNO Mendekati Rakyat?

Saturday, March 22, 2014


Datuk Seri Najib Tun Razak adalah perdana menteri UMNO yang satu-satunya telah di'bina' imej islamiknya walaupun dia ini bercakap Islam pun tak tahu. Kalau dulu Tun Abdullah Badawi yang memang diketahui mempunyai latar belakang Islam tetapi imej yang ditonjolkan tidak "berlebihan' islamiknya mengalahkan 'ulama pondok' seperti Najib.

Sangat berbeza dengan Tun Dr Mahathir yang nak cari dia pakai kupiah pun sangat susah sehingga saya difahamkan gambar dia berkupiah dalam buku karangan Ahmad Lutfi Othman "Mufti lawan Mahathir" telah dibeli dengan harga RM70 daripada wartawan. Itu pun ada yang kata gambar ini edit photoshop.


Sebenarnya trend "mengilamikkan" imej kepimpinan UMNO bermula di Kedah dalam projek menawan Kedah. Tak hairan jika kita lihat anak Mahathir yang anti kupiah ini telah bersama-sama menjayakan projek "mengulamakan" imej anak sendiri.

Kita ditonjolkan Mukhriz Mahathir dengan imej yang sangat warak sedangkan anak-anak Mahathir ini mengelumbang dengan syarikat judi dan arak. Perkara ini telah berjaya sehingga ada yang berbangga dengan Mukhriz yang prihatin terhadap agama Islam, malah boleh jadi iman solat!

Program Himpunan Selawat Perdana 1435H: Malam Cinta Allah dan Rasul yang disiarkan secara langsung di TV Alhijrah dan TV1 malam tadi satu lagi projek "Membina Imej Islamik" Najib terutama 2 hari sebelum PRK Kajang.

Kaedah baru ini didapati berjaya menarik minat masyarakat setelah beberapa program hiburan sudah semacam tidak releven dengan dengan golongan pertengahan yang educated dan islamik.

Program ini menampilkan ikon agama terkenal, Habib Syech Abdul Qodir As Seggaf dan tausiyah pula bakal disampaikan Habib Ali Zaenal Abidin. Selain itu, ia juga turut disertai Imam Muda dan Pencetus Ummah.

Antara selebriti yang turut ke sana semalam, Adam AF, Ella, Neelofa, Zizan Razak, Mawi, Adira, Nora Danish, Erra Fazira, Shahir, Nabil Ahmad, Rita Rudaini, Fizz Fairuz, Jep Sepahtu, Tomok, Zahida Rafik, Irma Hasmie, Yatt Hamzah, pereka fesyen terkenal Jovian Mandagie dan ramai lagi.
Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak perlu mengawar-warkan program ini kerana secara tidak langsung ikon-ikon terkenal akan membuat publisiti secara percuma. Malah badan NGO Islam akan turut membantu. Tak hairanlah Tabung Haji telah menaja 100,000 sejadah dan 50,000 air mineral di program Selawat Perdana malam tadi. Ini semua memudahkan kerja UMNO @ BN.

Semuanya berlaku secara sepontan dan kerajaan dilihat telah beralih untuk menjadi Islamik!!

Rakyat sebenarnya dahagakan program Islam.. Kalau pimpinan PAS tak cakna dalam hal ini, jangan hairan selepas ini pimpinan PAS 'berdogol' (tak berkupiah) atau bersongkok dan kot kononnya nak tunjukkan sikap mendekati masyarakat bukan Islam dan UMNO pula berjubah dan berserban. UMNO akan dilihat pembela Islam memainkan peranan PAS yang asal!

No comments:

Post a Comment