اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Tuesday, June 3, 2014

HARGA COKLAT CADBURI JATUH MEREDUM...DISKAUN 90% ? DIJAMIN HALAL OLEH JAKIM

 


Nampaknya berita dalam coklat jenama Cadbury ada DNA Khinzir membawa rahmat kepada pengemar coklat ... dulu harga sekeping RM8.00 kini sudah jatuh merudum sampai RM1 sahaja... tidak pernah dalam sejarah harga coklat jenama Cadbury dijual sebegini murah.

Siapa yang korup, siapa yang telah di babikan sebenarnya?

KKM mempertahankan keputusan ujian makmal mereka. Jabatan Kimia juga mempertahankan keputusan mereka. Yang pastinya rakyat Malaysia telah mengajikan hasil cukai mereka pada pihak JAKIM yang bodoh kerana mengunakan sample dari kilang. Kenapa tak ambil sample di pasaran? Atau adakah kerana institusi kerajaan ini telah di tekan oleh pihak tertentu yang mana mereka mempunyai saham yang besar bagi industri makanan tersebut. Semacam tidak lojik jika isu sample ini dikaitkan dengan produk yang di cemari. Bagaimana ia boleh cemari jika pembukusan yang digunakan adalah kedap udara.

Yang pastinya rakyat telah di babikan oleh isu ini. Jangan biarkan ianya menjadi darah daging umat islam di negara ini. Pemakanan yang haram dan menjadi darah daging kesannya di bawa generasi ke generasi. Yang rugi umat Islam itu sendiri.

*Bagi gua sebagai admin. Gua dan seluruh keturunan gua tak redho isu ini di manupulasi demi menjaga periuk nasi pemegang saham produk babi ini dan jika sebaliknya pihak kementerian perlu membuat pendedahan yang lebih telus. Begitu juga pihak JAKIM. JAKIM institusi yang di percayai rakyat dalam konteks persijilan halal untuk makanan halal islam. Jangan biarkan rakyat hilang kepercayaan pada anda.

- Tompo -
King Jason telah menambah 5 foto baru.

HARI INI MENTERI UMNO AKAN  AMBIL TINDAKAN TERHADAP KEBOCORAN LAPURAN TERDEDAH DI INTERNET......

Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) baru mengesahkan bahawa pihaknya akan menyiasat individu yang terbabit mendedahkan laporan berwajib selepas kontroversi DNA babi dalam coklay Cadbury tersebar luas di internet.

Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Dr Hilmi Yahya berkata kepada The Malaysian Insider bahawa laporan awal tersebut tidak tepat dan penyebarannya secara terburu-buru mengakibatkan kekecohan di kalangan masyarakat yang majority beragama Islam di dalam negara.

"Kami akan membuat siasatan dalaman. Mereka terburu-buru mengeluarkan laporan awal itu sebelum siasatan lanjut melibatkan produk tersebut dilakukan semula," katanya kepada media selepas merasmikan Persidangan Persatuan Hospital Swasta Malaysia, pagi ini.

1 comment:

  1. Kenyataan mengatakan ada dna babi dan tiada dna babi .... kedua2nya datang dari agensi kerajaan..... kerajaan apa ke jadah ni?

    ReplyDelete